Kennisbank : Email
Email instellen in Outlook 2010
Geplaatst door Administrator op 28 January 2017 06:58 pm

Klik links boven in Outlook op "Bestand"

 

Klik op "Accounts toevoegen"

 

Klik op "Nieuw"

 

 

Klik "E-mailaccount" en rechts onder op "Volgende"

Selecteer "Handmatig configureren" en klik op "Volgende"

 

Kies voor "Internet-e-mail" en klik op "Volgende"

 

Nu kunnen we de gegevens invullen.

Bij Naam: uw bedrijfsnaam of uw persoonlijke naam.

Bij E-mailadres: uw volledige email adres bv "ik@mijndomein.xxx"

Type account is standaard POP3 maar hier kunt u ook kiezen voor IMAP.

Bij Server inkomende e-mail vult u uw domeinnaam in met eventueel mail als toevoeging "mail.mijndomein.com"

Bij Server uitgaande e-mail ook uw domeinnaam "mail.mijndomein.com" of die van uw provider.

Bij gebruikersnaam uw volledige email adres "ik@mijndomein.com"

Tenslotte uw wachtwoord voor uw email account.

 

Maakt u gebruik van uw eigen domein bij uitgaande e-mail klik dan op "Meer instellingen"

 

Selecteer het tabblad "Server voor uitgaande e-mail" en plaats een vinkje zoals hierboven is afgebeeld.

Klik op "Ok"

Nu kun u het email account testen door op "Accountinstellingen testen..."te klikken.

 

Als u alles goed heeft ingevuld verschijnt er het volgende:

Klik op "Sluiten" "Volgende" en "Voltooien"

Gefeliciteerd uw email adres is nu aangemaakt in Outlook.